Den som väntar på något gott...

...väntar aldrig för länge.

Ja förlåt för den usla uppdateringen men mycket har hänt de senaste veckorna. Först och främst har jag lämnat landet och flytt till landet i väst, det med en massa olja. Inte the U and the S and the mothefuckin A utan rätt och slätt Norge. Är numera bosatt i lusekofteland och dess huvudstad Oslo tillsammans med en bunt sköna människor.

Bor i den fin fina stadsdelen Grünerlökka, som är ungefär som Söder, rmysigt alltså. Där bor jag i en trea tillsammans med Louise, som jag delar rum med, Jocke, Johannes och John. Vi kramas, lagar mat och ser på film dagarna i ända och livet leker.

Har även fått jobb, fick det väldigt snabbt. Jobbar som cafébiträde, snart barista, på ett cafe/bageri en bit utanför Oslokärnan, i Lilleaker/Lysaker för att vara mer exakt. Oslos svar på Saltsjöbaden/Östermalm/Djursholm. En massa brats helt enkelt. Ligger i köpcentrat CC Vest. Där jobbar och sliter jag 8 timmar om dagen ca 5 dagar i veckan och stället heter så mycket som United Bakeries. Trivs som fisken i vattnet och jobbar tillsammans med 4 andra svenskar varav tre från Karlstadtrakten och så några norskar.

Allt är bra iaf, även om det är himla dyrt land det där Norge. Har varit hemma nu på visit och köpte med mig mat härifrån, från mat det kostar visst en himla massa...

Har tyvärr inget internet i lägenhet just nu, det är påväg men norrmän är inte så snaba tyvärr. Baren vi bor i sama hus som har dock gratis trådlöst så vi brukar ta med oss Tjockes bärbara ner när vi orkar, annars lånar jag datorn på jobbet. Men tyvärr så är det inte blogge som prioriteras. Ska försöka ändra på det, dock är det inte så roligt att visa typ dagens outfit då jag mest går runt i arbetskläder.

Yes, då vet ni lite hur läget ligger till. Ska försöka skriva något på lördag. Då är jag ledig och har tid :b Ha det !

Kommentarer
Postat av: carolina

Fan vad kul att du fått jobb och grejer då! :D
Nu snart kommer jag, (tror jag..) Hur fick du jobbet? Kramisbananis

2007-10-03 @ 21:01:32
URL: http://carolinamagnusson.blogg.se
Postat av: carolina

Förresten, när kommer du hem härnäst? Vore skoj o ses!

2007-10-03 @ 22:38:20
Postat av: carolina

Oh softish! Ja kanske det... inte ritkigt min bransch men. Bra betalt eller?
Hur hittar man boende nu igen? Hittar bara en massa dyra lägenheter på finn.no..

2007-10-03 @ 23:19:01
URL: http://carolinamagnusson.blogg.se
Postat av: carolina

Är det sämre betalt i butik alltså? det var ju synd.. Men du har du fixat norskt skattekort osv? Läste att de drar 50% av lönen annars :S Så många frågor men vet ej vart jag ska få svar på dem.. Så jag besvärar dig käre vän! ;)

2007-10-04 @ 23:24:03
URL: http://carolinamagnusson.blogg.se
Postat av: carolina

sämsta uppdateringen på lääänge ;) ses imorgon!

2007-11-07 @ 21:40:34
URL: http://carolinamagnusson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0