Blingbling

Det är inte bara P.Diddy, 50 cent och resten av hiphop/rap-eliten som får gigantiska stenar att se bra ut. Det är dags för vi, the little people, att gå ut och glänsa ikapp med solen. Vårens stentrend tror jag kommer slå stort. Vem vill inte se sådär lagomt tackyglamorös ut ?

Dessa skönheter kommer från Marc Jacobs och priset ligger på rara 5000 kr. Kanske inte det billigaste men definitivt det snyggaste. Skulle dock kunna tänka mit lite färggladare stenar men matchar man med den knallrosa klänning så är det inga problem. Riktigt snygga till ett par silvertights också...
image225
Marc Jacobs går in hårt för stora stenar i sin nya vårkollektion och dessa får inte pryda bara skor utan turbaner och hårband och massa annat. Kanske inget man köper, men definitivt en inspirationskälla.

Det är lätt att "blinga" sig själv. I de flesta hobbyaffärer, typ Panduro finns stenar i alla regnbågens färger och storlekar. Det och lite superlim så sitter det perfekt. Man kan testa lilpistol, fastnar nog lättast och bäst, men frågan är om det håller. Tror inte att limmet i limpistolerna är vattenfast nämligen.

Har du ett par gamla pumps som du tröttnat på ? Eller ett par ballerinas som du aldrig riktigt gillat ? Eller bara är suger på ett par blingade skor, då tycker jag du ska satsa på detta. Tror det kommer bli riktigt läckert.

Kom på en idé när jag läste Kellys inlägg. Dessa är köpta, men jag tror att många av er, precis som jag, har en hel drös med breda diadem, eller smala, som ligger hemma och skräpar för man tröttnat på dem. Vad gör inte ett par stenar för att piffa upp och göra något gammalt till nytt. Detta ska jag göra så fort det har trillat in lite pengar i kassan efter shoppingorgien jag tänkt ha i KBH.

Lycka till och är det någon som gör något roligt, let me know !

Diamonds are a girls best friend

Kommentarer
Postat av: Carolina

Blinga diadem gjorde ju moderniteter för månader sen :)

2007-04-18 @ 10:24:11
URL: http://carolinamagnusson.blogg.se
Postat av: Victoria

Kul! Att blinga är ngåot jag sjäv skulle vilja pröva på, jag har bara inget att blinga. :P

Skorna skulle jag väldit, väldigt gärna vilja ha. Du har bidragit till uppståndelsen av ett ha-begär hos mig! :O

2007-04-18 @ 16:39:59
URL: http://svartvitlila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0