Helgen i KBH

Yes åkte som sagt till Köpenhamn i fredags morse, tidiga morse. Tåget avgick från Karlstad 06.18 vilket är okristligt tidigt. Tvingade min mamma att gå upp sympatitidigt med mig och hon fick sedan äran att köra mig till tåget. Väl på tåget vågade jag inte somna i rädsla av att missa bytet i Katrineholm så jag läste i min bok istället. Bytet gick sedan bra även om jag höll på att blåsa bort i väntan. Nu kunde jag äntligen få sova men jag läste lite sedan somnade jag. Byte i Malmö blev det och jag hoppade på tåget som skulle färda mig under vattnet till det danska landet. Det gick också bra även om det satt en idiot bredvid mig och försökte prata i mobil. Hallå, dålig mottagning är det ju öven tåget kör på land och det fanns absolut ingen under men han skrek en massa ändå. Idiot !

Framme på Huvudbanegården i KBH försökte jag köpa mig ett busskort men vi förstog inte riktigt varann, hon i kassan och jag, så jag gick därifrån tomhänt. Tur var väl det för vi åkte bil med Ivan, Annas pojkvän, hela helgen. Sedan släpade jag mig själv och packning genom hela Ströget som är typ tre mil minus två och en halv. Jag höll utkik efter världens längsta man och när jag trodde att jag missat honom stod han där och jag klev in på Annas jobb. Där hängde vi under eftermiddagen tillsammans med Bodil, en annan gammal Hammaröbo, eftersom dom jobbade. På kvällen var det sedan tänkt att vi skulle dricka öl och snacka skit. Istället hamnade vi på IKEA, sedan åt vi pizza och så somnade vi.

Lördagen började vid kanske ett då vi efter en frukost bestående av mjölk och Nesquick äntligen tagit oss samman. På stan vandrade vi runt lite grann, jag fick gå lite själv då Anna och Ivan fick leta upp ny parkering. Då fyndade jag min klänning och mina pengar tog typ slut. Vi pratade med Bodil och bestämde att vi skulle föra hos dom på kvällen då de bor typ fem minne från Ströget, alltså city. Efter lite tjat fick vi komma vid tio och vi fortsatte dagen med en tur på Annas andra arbetsplats, Ripleys Belive it or not. Det var skoj. Sedan åkte vi hem och powernapen på en halvtimme som vi skulle ta blev två timar längre och vid åttasnåret vaknade vi och insåg att vi skulle ju snart vara hos Bodil och dom.

Vi gjorde oss iordning och dolade lite, tillslut kom vi iväg och blev en sisådär 40 minuter sena. Bättre sent än aldrig dock, sa vi och korkade upp ölen. Förade och körde ett jävligt roligt spel med knasiga dilemman.

Vilken fetish skulle du helst vilja engagera dig i ?
- En het brud som spyr på dig
- En het brud som bajsar på dig

Det blev lite små missförstånd så Ivan och Laust är danskar och vi andra, jag Anna Bodil Sara Tim Chrille, är svenskar. Men det gjorde bara saken roligare. Det blev lyckat och vid halv ett bestämde vi oss för att dra vidare till Natsad so skulle vara något skönt tehnoställe... Bodil och Chrille förlorade vi påvägen pågrund av för mycket alkohol men vi andra fortsatte till Natsad där musiken sög, jag tappade 50 danska kronor och Laust stod och pratade med mig hela kvällen. Bör påpeka att jag förstår kanske 1 % danska men han var glad ändå. Vi drog och var påväg till Den Glade Grisen men kön var för lång så vi drog in på grannbaren och rökte vattenpipa, fortsatte sedan till Heidis där dom spelade en blandning av The Roots (jag och Tim blev överlyckliga) och Guns n' Rose. Vid femsnåret åkte vi hem.

Söndagen blev dryg då Anna var så bakis så hon orkade inte upp ur sängen förrän vid femsnåret. Jag glodde på dansk tv, läste ut min sista bok jag hade med mig och levde på Nesquick. Köpte pizza på kvällen men min var så äcklig att jag bara åt en liten slice. Såg SAW 3 som sög, se inte den sedan somnade vi.

Måndagen började tidigt då Ivan körde oss in till stan innan han började jobbet halv tio och vi hängde på Nytorv i en timme innan Danske Bank öppnade så Anna kunde fixa nytt kort. Sedan hängde vi på Huvudbanegården och hade problem med att hitta spår 26 där mitt tåg skulle gå ifrån. Låg mellan spår 3,4 och 5, 6. Mycket loiskt. Kändes lite som Harry Potter... Tågresan hem var tråkigt, hade inte ens något att läsa så jag satte mig med Kupé och läste den i en timme tills dom kom och tog min biljett. Efter det somnade jag och sov i tre timmar. Sedan en massa byten och så äntligen hemma igen...

Min säng är väldigt skön.

Overall, en mycket bra resa med en mycket tråkig söndag. Kul att träffa Anna och jag älskar min klänning.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Helnice! Mja vet inte.. känns sådär om man inte är bjuden från början.. :D men klart det vore skoj och gå. Ska kolla med malin vad hon tycker.. Händer idag då? PPussi

2007-04-25 @ 11:06:33
URL: http://carolinamagnusson.blogg.se
Postat av: Carolina

Ska också på supershoppingen eller vad det hette... Martin ska shoppa lite och jag med omjag hittar nått! Vad ska du ha för skor då?

2007-04-25 @ 15:03:57
URL: http://carolinamagnusson.blogg.se
Postat av: Anonym

oooouuuiiii jag hatar att jobba...ge mej kraft!!!!du ær en ræka! ses nog den 12 typ!=)

2007-04-29 @ 11:38:48
Postat av: Hermannastri

NICE SITE WELL DONE

2008-10-03 @ 10:02:18
URL: http://hermannastri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0