Drop dead gorgeous

Nu har vårens mode börjar droppa in och efter att ha fått HM-katalogen är jag djupt besviken. Något som jag inte saknar är pastellfärger och hela katalogen svämmar över av ljusgul, ljusblå, ljuskorall och jag vet inte vad. Spanade in på elle.se där dom har ett alldelse utmärkt bildspel över alla vårvisningar. Måste säga att jag älskar älskar älskar Vivienne Westwoods I am expensive tryck på hennes tröjor. Älskar henne oavsett, men vem gör inte ? Englands punkdrottning kan sina saker. Hon har med några extremt fina outfits i Sex and the city på Sarah Jessica Parker bla. en smaragdgrön midjehög kort kjol med en kant av vitt tyll i baken, alldeles perfekt Alice i underlandet-touch. Även en blå och vitrutig klänning Carrie har på sig när hon ska ha en bokläsning i San Fransisco. Fabulous ! Sen får man ge henne cred för att hon fick modevärldens största diva/bitch att dratta på ändan.

4

1. Naomi Cambell faller hårt i skyskrapeskorna.
2. Vivienne Westwood vår 2007 - den ser du mig i.
3. Jean Paul Gaultier vår 2007 firar 30 år i branchen.
4. Karl Lagerfelds för Chanel vår 2007.


Måste säga att jag inte riktigt är säker på vad jag tycker om den nya metallictrenden som kommer slå hårt i vår/sommar. En hel del snyggt finns, som Chanelklänningen ovan och robotjackan Caroline Winberg, som blev Årets modell på söndagens Elle-gala, hade på sig på samma tillställning. Men annars känns det lite väl 2000, millenieskifte. Jag håller mig till det tidlösa. Tycker dock att vårens lite sportiga tema kommer bli mycket roligt. Kan mycket väl tänka mig att köpa Jean Paul Gaultiers lila munktröja. Den skulle sitta perfekt en varm vårkväll.


                                                                                                             Ciao bella !

Kommentarer
Postat av: Carolina

mja sådär, men godkänt! :D ja visst är det.. är helt inne på sånna nu. Hur gåre med UKM då? pUss

2007-01-30 @ 21:26:44
URL: http://carolinamagnusson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0