Hudvård

Jag har en väldigt speciell hud. Jag vet inte om man ska kalla det blandhy men konstig är den. Jag är en sådan som får köldeksem, typ sprickor som blöder och kliar, och sedan så fort det blir varmt och soligt får jag soleksem, rött som kliar, och värmeutslag, huden blir helt skum och kliar. Min kropp är alltså väldigt lagom.

Jag är också en sådan som lider av speciellt ansikte. Tvättar jag mig får jag torra fläckar i hela ansiktet och sörjer jag in mig så får jag finnar. Och tro mig när jag säger att jag i flera år har letat efter något som funkar. Alla dessa medicinska krämer som apoteket har mot acne får jag någon sorts allergisk reaktion av och det kliar och hela ansiktet blir rött. Vet inte ifall jag tycker att detta är bättre.

Men jag har hittat min räddning. Inte en torr fläck eller finne kvar. Apoteket har en serie som heter Oliva och den har blivit min religion.

image156image1572

1. Oliva rengöringsmousse - helt underbar. Ett mjukt skum som får en att känna som man tvättar sig med moln och väldigt effektiv sminkborttagare. Tar bort varenda litet spår av mascara.

2. Oliva bodybutter - älskar det ! Är tio ggr så bra som Bodyshops. Så värt. Har motarbetat mina torra fläckar hela vintern mycket effektivt. Har den dock inte så mycket i ansiktet, är lite för fet för det. Där har jag gärna en lättare ansiktslotion.

Bilder från Apoteket.

Kommentarer
Postat av: Carolina

haha jaså? kul hon ;D Det är min brors fru som fyller.. så jag ska upp i skogen i forshaga på fest :D

2007-03-24 @ 12:52:05
URL: http://carolinamagnusson.blogg.se
Postat av: Carolina

Visst är de feta? lär inte vara så sköna, (svettiga osv) Min mamma är inte mamma till min bror... lät läskigt det där men min pappa har varit gift tidigare :O ajaj, biologi är inte roligt på en lördag. Pouss

2007-03-24 @ 13:20:09
URL: http://carolinamagnusson.blogg.se
Postat av: Sigvekathinka

I am really impressed!!

2008-11-14 @ 11:00:37
URL: http://sigvekathinka.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0