Uttråkad

Sitter här framför Steffe Stors, mammas sambos, dator eftersom det är något som fuckar sig med nätverkskortet på min dator. Det där får Steffe fixa när han kommer hem efter kappsegling för jag vill ha min dator. Kan inte ens sitta på grannens trådlösa liksom. Inte helt okej.

Har varit en lugn dag. Vaknade tidigt eftersom dom ringde från jobbet och skulle ändra lite tider. Slappade framför tv:n, sedan dammade jag och dammsög mitt rum. Det blev jämt görfinnt, som vi säger här i Värmland. Tvättade rent mina gamla vinterridstövlar som jag ska försöka kränga till mammas arbetskamrat. Gör mig iallafall ett par hundra rikare.

Sedan bar det av ner på stan, sen var jag också. Inte helt okej. Sorry girls ! Jag satte mig iallafall på Koriander med Madde och Emma. Nya hänget, skäms nästan lite eftersom vi suttit där nu varje dag den här veckan och så lite förra. Men deras takterass är guldvärd. Tak över vissa delar, vilket kan behövas nu när solen lyst med sin frånvaro hela våren och så sköna soffor och vindstilla iochmed att det är uppe i en innergård. Me like.

Kvällen bjuder på ett glas vitt med Emma och Ellen och kan  ni gissa vart ?! Koriander kanske :b men det blir tidigt eftersom jag ska färga håret nio imorn bitti och det är Ellen som ska göra det. Måste ju upp till skolan sen och plugga fysik. Den här tentan på måndag måste jag ju faktiskt fixa så jag kan känna mig lite ledig innan jobbet för sommaren börjar.

Annars så hoppas jag helgen bjuder på fint väder för nu vill jag verkligen ut och glassa lite. Kubb och lite biljard hos Mallan skulle inte sitta fel det heller. Utgång blire nog på lördag, trots att jag tröttnat på det. Caroline har ju faktiskt kommit hem och Paula har inte varit hemma på evigheter. Men vi får se..,.

Sist men absolut inte minst vill jag skänka en tanke till Henric Nilssons nära och kära, en tjugoårig kille från Sunne här i Värmland som hittades död, drunknad, idag efter några dagars intensivt sökand. Ovissheten är värst som hans pappa sa och nu kan dom förhoppningsvis få klarhet i vad som hänt. Vila i frid.

Eargazm: Dire Strait - Walk of life

image208

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0