Gammal och grå

Fredagkväll - sitter (läs:ligger med godisskålen på magen) i soffan och ser på Idol. Funderar seriöst på att samtidigt kasta ett öga i kurslitteraturen. Kämpar för att hålla ögonen öppna så jag ska få reda på vem det är som vinner. Slumrar till lite, vaknar upp i rätta ögonblicket. Erik vann och hans jävla brud till flickvän går upp på scen för att ge honom en kram. Och står kvar. Huuuur länge som helst. Vilket stolpskott. Det var inte du som vann Idol, lilla gumman. Suck. Somnar strax efter elva.

Lördagmorgon - vaknar vid tio. Är fortfarande trött. Gör en kopp te. Sätter mig vid datorn i köket. Sjukt segt att grannen bredvid vardagsrummet inte längre har osäkrad lina. Måste snika av grannen bredvid köket. Suck. Dags att plugga. Mycket till liv jag har.

Men mamma är glad. Göteborg (och den krassa kassan CSN innebär) hade bra inverkan. Utelivet och alkoholen har minskat drastiskt. Jag mår mentalt dåligt. Det kanske får bli att offra någons julklapp i förmån för att klubba ikväll. Det lutar åt det.

God morgon förresten, babycakes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0