I like that it all stands still

Jag gillar söndagar, speciellt sådana som blir utnyttjade och inte spenderas bakfulla hemma i sängen. Gårdagens söndag var perfekt, precis som en söndag ska vara. Det var soligt och jag kunde använda skinnjackan för första gången. Mötte som sagt upp Julia och Karin på frukost på Le Petit Café. Vi pratade, skrattade, diskuterade. Promenerade sedan in till stan och strosade runt i butiker. Sprang på Erik som jag inte sett på evigheter och bestämde att vi måste styra upp något över påsk med gamla gänget.

Efter några timmar på stan, sa jag hej då till Julia och började strosa hemåt. Göteborg log mot mig, söndagar är en sådan där dag där allt känns som slow motion, stressen existerar inte som i vardagarna. Avslutade dagen med lite mat och häng i soffan. Helt perfekt. Idag ska jag plugga, fixa med utbytet till Glasgow och ta en promenad i solskenet.
Ja, den kommer nog nu, våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0