Dagen innan så här

Japp, dagen innan julafton. Vad säger man ? Var ute och åt med hela tjocka styvfamiljen igår på Casa Antonio och känner fan vitlökssmaken idag. Det kallar jag aioli. Nu idag känns det tråkigt. Snart jul och den kommer vara över pretty fast. Jobbar ju 14 timmar så, 7:30 till 21:30, det kallar jag kalas. Inte för att jag gillar julen utan för att det hade varit nice att träffa big bro lite mer...

Julafton ja, vad är det för dag egentligen ? Nu när man har kommit upp i ålder ( låter som jag är typ 100 ) så måste jag säga att det förlorat sin spänning lite grann. Och sedan brorsan fick Bodil så har det blivit lite annorlunda. Nu så ska ju dom fira med hennes familj så vi äter någon sorts jullunch och öppnar paket och sedan är det ju slut. Jag, morsan och hennes gubbe. Och det är ju inte så att man får saker man kan ha kul med tills man går och lägger sig längre. Hur många ggr kan man sätta på sig en tröja liksom ? Nej så i år ska jag jobba och förhoppningsvis få lite julstämning och uppskattning från mina tanter och farbröder.

Annars så knallar det och går. Återkommer med julklapparna.

Over and out


Kommentarer
Postat av: Carolina

AMAGAD! precis sådär är det med julklapparna.. man kan lixom inte roa sig tills man ska gå och lägga sig längre :D men som tur var så visade de sagan om ringen igår.. dock sett den typ tio gånger så det blev inte den helelr till slut :D Hoppas du hade en trevlig julafton ändå! Hörs Puss :)

2006-12-25 @ 23:42:31
URL: http://carolinamagnusson.blogg.se
Postat av: Anna

men jul är alltid jul även om man blir äldre. Nått visst är det allt över dagen. :P Nice blogg btw. Jag ska länka dig från min. :)

2006-12-27 @ 11:55:44
URL: http://annimoll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0