Hårvård - del 2

Ja, fortsätter min lilla hårskola. Glömde skriva i förra inlägget att om ni sover med inpackning över natten så ska den sköljas ur med kallt vatten. Detta är mycket viktigt.

Jag har också luskat reda på lite olika tips för att få längre och finare hår. Jag har ett par tjejer i min klass som kommer från Iran och har typ det längsta och de finaste håret jag sett. Så jag passade på att be om lite tips då kvinnor från Iran är kända för att superbra hemma kurer. Fick två som jag tänkte testa, det ena imorgon till och med.

Olivolja - Som de flesta vet är ju detta bra för lite allt möjligt. Jag brukar smörja in mina fötter och hälar med detta och linda in foten i glapack och låta det skjunka in. Men Rahil gav mig tipset att jag ska smörja och massera in olivolja i hårbotten och låta det verka i ca 1 timme och sedan tvätta håret som vanligt. Detta skulle läka hårbotten och gå in hårrötterna och håret skulle må finnemang och växa bättre.

Ägg - Nu när det har varit påsk så har man ju antagligen en del ägg kvar i kylen, om inte, spring och köp. Rahil gav nämligen tipset att tillsammans med schampot, knäcka ett ägg och tvätta håret med. Detta ska ge håret riktligt med protein och effekten ska vara ett glänsande friskt hår som växer bättre.

Något av detta tips ska jag prova när jag tvättar håret imorgon. Är ledig från skolan så jag har lite tid för mig själv. Ska köra ett litet hemmaspa, någon som har några bra tips på hemmagjorda kurer ?

Kommentarer
Postat av: anna

du ær søt stina.. i dina ny skor.. och allt..
hiihihih nu ska jag jobba.. men du ska ta med en sladd till mig.. føresten.. tala med min mamma.. puss!

2007-04-09 @ 11:55:19
Postat av: Maximilianeira

Really interesting site, thank my friends, have advised.

2009-02-26 @ 08:48:56
URL: http://maximilianeira.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0