Regn och rusk

Yes, idag kom regnet tillbaka. Skönt att det inte kom igår. Varför, undrar ni ? Jo eftermiddagen spenderades först på Koriander där jag fikade med Erik, Alexandra och Helena. Är hundvakt till brorsans hund nu också och efter att Gus träffade stuggrannens löpande tik i söndags har han inte hämtat sig, kraken, så han fick också följa med och fika. Tyvärr fattade han inte riktigt grejen med det hela och förstod inte alls att han skulle ligga snällt på sin medtagna filt och inte sniffa på allt och alla. Men han var duktig.

På kvällen bar det sedan iväg ut till Hammarö och gamla lekminnen, nämligen Mathilda som var min bästa vän på dagistiden. Hon är hemma från London tillsammans med Jullan och fyller år nästa helg men då dom åker tillbaka på tisdag så firades hon med pompa och ståt igår. Grattis tjejen !

Vi grillade och åt två himla goda sallader, till detta dracks det vin och det hela avslutades med kaffe, te och en supergod paj. Kändes som vi plockade en hel del vuxenpoäng tills allas mobiler kom fram för att låten Timbaland - The way I are skulle skickas till alla. Så just nu har vi alla samma ringsignal och jag fattar inte ens vad det är som låter när det ringer då jag haft samma signal i över ett år. Blir asirreterad och förstår inte alls vem som inte svarar. Men bra är den :b

Just nu sitter jag på jobbet och givetvis började renga lagom till lunch. Gus ville absolut inte ut och gå för han hatar regn så han lyfte på benet utanför dörren och vägrade röra sig en meter. Fan, vad stark en sådan liten hund kan bli ( han är en vägkorsning mellan jack russel och cockerspaniel, världens sötaste) ! Sedan erbjöds sig iallafall mamma att skjutsa mig till jobbet och komma och hämta mig, mycket skönt. Däremot så har jag cyklat runt i regnet här uppe på Kvarnberget iklädd ett kycklinggult regnställ med OBS!loggan. Mycket snyggt och fashionable. Inte.

På lördag vankas det 20årsfest för mig och Louise, tema film. Har inte riktigt bestämt mig ännu men det lutar åt Cameron Diaz i Den där Mary när hon har sperman i håret. Den frillan kan jag nog få till. Men vad ska man ha på sig liksom ?!

Nej, nu ska jag återgå till mitt jobb. Sitta och blogga på arbetsplatsen är inte okej, har lite rast nu dock.

Over and out

Eargazm: The Strokes - Last night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0