Lassen går

Ja, nu sitter man här i sitt nästan tomma rum. Har sängen kvar, tv:n och datorn får dom vänta med ett tag för bredbandet i nya lägenhet dröjer tydligen tre veckor. Hur dom har tänkt att jag ska kunna ladda ner nya avsnitt av One Tree Hill varje torsdag är ett mysterium. Får hoppas på att det finns någon vänlig och dum granne som har oskyddat nätverk.

För övrigt så har jag varit i skolan. Är ganska skönt nu faktiskt. Går på rutin och klassen är bra. Trevligt att ha något att göra men ibland skulle jag bara vilja vara sysslolös några veckor och slappa. Man skulle kunna ta sig tid att göra massa saker. Sy den där klänningen jag haft huvudet så länge, gå och ta ett härligt långt träningspass med ett långt avslut i bastun eller bara sätta sig ner och rita lite. Känner att all min inspiration bara rinner ut. Eller försvinner i alla fall. Är inne i en idétorka just nu, när det gäller tecknandet i alla fall. Känns synd, för jag hade sådant himla flyt för ett tag sen. Ska försöka lägga ut lite bilder när jag fixat skrivaren/scannern. Men orka ?

Nu verkar det som att brorsan blir min klasskamrat after all. Vet inte riktigt hur jag känner mig, men det kommer bli konstigt. Det vore en grej om han gick på samma skola, men samma klass ? Och han ska dessutom bo hemma hos oss en månad. Mamma ser inte fram emot det. Jag och brorsan tillsammans kan bli en handfull även om jag är 19 och han 23. Vi får se hur det går. Men lite mysigt ska det bli ändå.

Nej, jag ska ta mig samman nu. Försöka hålla mig vaken tills tvätten är klar. Mamma glömde köra det svarta. Eller så här var det. Jag hade gjort i ordning en hög med svart som skulle in och så hade jag lagt mina svartavita tights översten för jag visste inte om jag kunde köra dom med allt det svarta. Mamma såg dom och sa nej dom där lan du inte ha med. Sen trodde hon att det var de svartvita tightsen jag helst ville ha rena så hon körde en vit maskin. Så nu när jag kom hem märkte jag att hon inte kört det svarta och bland allt det fanns mina svarta tights. Alla kläder körde vi över till den andra lägenheten så jag har bara en guldklänning och en svart t-shirt här och det kan jag inte gärna ha till svartvita tights. Så antingen får jag hålla mig vaken eller norpa torktumlaren för någon i morgonbitti. Attans morsans, attans !

Något annat jag gått runt och tänkt på idag är mode. Alltså jag blir så irriterad på alla "fashionistas" ( töntigt ord btw ) som tror att dom vet allt om mode. Nu mera anser alla sig vara experter och vet precis vad man ska ha. Saken är bara den att som det är just nu är modernt att vara just modern, eller inne. För ett par år sedan var modet helt annorlunda. Man skulle ha en egen stil, med mycket personlighet och gärna lite udda inslag. Då såg alla i stort sett olika ut, eller i alla fall nästan. Men nu när modet är som det är, ska alla helt plöstligt klä sig precis som i tidningarna. Alla bloggar om mode och lägger ut "spara/slänga"-listor åt höger och vänster. Jag säger inte att jag är bättre. Jag älskar mode, och kläder. Men jag anser mig inte vara expert. Jag tar på mig vad jag tycker är snygg, och som jag passar i, och hoppas att det i slutändan blir bra. Här är mina tips:

Spara det som du trivs, passar och känner dig snygg i. Då kommer alla andra också tycka det ser bra ut och gör dom inte det. Fuck them, det är dina kläder och du som ska ha på dig dom ! Keep it reel !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0