Working girl

jaha, så har veckan gått nu nästan, i alla fall arbetsveckan. Tog mig till skolan igår, torsdag, faktiskt. I och för sig bara en timme, men ändå. Och så var jag och gjorde tentan imorse men den gick nog käpprätt åt skogen. Inte för att jag trodde något annat. Har ju inte pluggat något. Men jag satsar på omtentan. Har varit sjuk också, fick feber i onsdag och är slemmig i lungorna som en gammal gubbe med tbc. Har vilat idag så jag är pigg och fit for fight för fest imorgon.

Så här ser det ut nu i alla fall. Har slängt alla, precis ALLT i mitt rum typ. Insåg att så roligt är det faktiskt inte att ha kvar dagboken från lågstadiet, eller Mina vänner-boken där man skrivit in sig själv typ tre ggr och morfar runt fyra.

Varför sparar vi människor på så mycket ? Jag har alltid varit sådan, haft svårt för att slänga. Jag kan inte ens slänga kvitton utan när plånboken är så full att jag inte kan stänga den eller få ner en enda sedel då tar jag ur dom och lägger kvittona någonstans på mitt rum. Det kan ju faktiskt finnas något som är viktigt att spara. Jag är sådan att jag till och med tar kvitton när jag handlar på ICA eller Konsum. Helt onödigt, för hur ofta byter man en dricka, eller ett paket mjölk. Nu när jag rensat bland alla prylar slängde jag lätt en papperskasse med kvitton. Så nu har jag ingått en pakt med mig själv. Aldrig ta kvitton på mataffärer och de kvitton jag tar, är det bara om jag verkligen måste och när alla dagar för öppet köp och bytesrätt har gått ut är det bara att slänga.

Jag har också sparat massa freestyles, trasiga och oanvänd. Nu slängde jag allt, jag känner mig som en ny person.

Släng skiten och bli fri !

Kommentarer
Postat av: Hermanmolly

Great site keep up the good work

2010-02-10 @ 08:14:28
URL: http://hermanmolly.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0