My new life

Det är dags för mitt nya sund jag. Det har blivit på tok för mycket bussturer dom två hållplatserna in till stan. för många bakisdagar med pizza och chips och på tok för många fina soliga dagar som spenderats framför tv:n/datorn. Inte helt okej. Nu ska det fina vårvädret utnyttjas, även om jag kommer sakna vintern lite grann, och kortet på SATS ska verkligen betala för sig.

Därför har jag och mamma precis avnjutit en supergod smoothie efter våran lilla promenad hem från bion.
Har tyvärr ingen bild för den var helt enkel för god så jag drack upp den innan jag hann ta och mamma med. Men recept följer:
- Juice från en apelsin
- Två bananer, skivade
- Hallon eller bär efter smak, ca 1-2 dl.
- Lätt vaniljyoughurt, mängd beror på hur seg du vill ha den.
Tycker jag att den blir lite väl krämig brukar jag ha i lite lättmjölk och kanske några isbitar. Allt detta mixas iallafall samman, sedan är det färdigt att dricka eller ätas !

Från och med nu så blir nyttigare mat, mer frisk luft, mer motion och 2 liter vatten varje dag. Frisk och kry ska jag bli ! Någon som är med mig ?

Ja just det, filmen var det också. Jag och mamma bestämde oss för att gå på bio och eftersom jag redan sett The pursuit of happiness, som förresten var helt okej i allafall en 3:a, och eftersom Karlstad har världens sämsta bioutbud så gick vi på Sherrybaby, en film med Maggie Gyllenhaal i huvudrollen.

image106

Den var bra
, ganska mörk, första halvtimmen var deprimerande att se, och inte helt förutsägbar som de flesta amerikanske filmer är. Värd titten men skulle kunnat vänta på hyrfilmen, fast jag älskar att se allt på stor bioskärm. Bra filmad, fick fram känslor med ljuset och lite lagomt oglamoröst. Overall, en bra film.



Kommentarer
Postat av: Carolina

Mja jag tror faktiskt att kornelia gillar mig :P hon säger det iaf. Ja kanske det? eller tors?

2007-03-13 @ 22:03:38
URL: http://carolinamagnusson.blogg.se
Postat av: Carolina

Jag är för övrigt med på dina hälsoideer. Jag äter en halv grapegrukt till frulle, går ut på en promenad och kommer hem till en skål havregrynsgröt. Dricker en del vatten och käkar sedan lunch.. sen åker det ner en bulle eller nått men lite fett måste man ju ha ;)

2007-03-13 @ 22:05:25
URL: http://carolinamagnusson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0