Back in town 2

Ja, förlåt för min frånvaro men har haft en hel del att göra och inte heller befunnit mig i Sverige. Förra förra veckan, onsdag rättare sagt, begav jag mig till the U and the K och besökte mina bruttor Julia och Mathilda i London. So this is my LNDN excuse...

Kom dit jättesent på onsdagnatt, klockan var väl ett svensk tid, alltså 12 på natten engelsk tid. Vi begav oss hem till Julia och MAthilda som bor i ett litet hus i Queens park med fem andra svenska tjejer. Drack te och snackade en massa gojja typ. Gick och la oss för båda skulle jobba dagen därpå och Julia började redan kvart över åtta medan jag och Mathilda fick sova lite längre då Mathilda inte började förrän tolv. Så jag och Mutta tog en seg frukost och tog oss in till Oxford street där vi vandrade runt lite. Gick sedan till Carnaby Street för där jobbar dom. Jag hängde å The Diner, deras jobb ett tag sedan gick jag lite själv på stan. När Julia slutade vid tre satte vi oss och tog en fika medan vi väntade på Mathilda som slutade vid fyra.

När Mathilda väl hade slutat planerade vi kvällen och gick och köpte mat, här skulle det göras tacos. Åkte he till dom och lagade mat, gjorde oss iordning och började föra. Dags för utgång tänkte vi och klubben för kvällen blev Movida, tydligt något häftigt private members ställe. Men Julia styr. Vi hoppades att få se lite big time celebrities för Rihanna hade tydligen festat där några dagar tidigare men icke sa nicke. Vi skakade en massa rumpa hela natten lång däremot och skulle sedan ta bussen hem då Julia, fullast, i all förvirring, gick på fel buss och lämnade mig på gatan. Men det ordnar sig, London är en stad som aldrig sover och Julia gick av på nästa hållplats så det var bara att knalla dit. Vi fick oss ett gott skratt iaf.

Somnade som en stock efter ett par koppar te och snack i köket. På fredagen var båda tjejerna lediga så vi skulle ner på stan. Sov dock lite längre än planerat så vi kom ner till stan vid ett-tiden och började med en kaffe och muffins. Sedan begav vi oss till min favoritaffär, Primark. Lärde mig älska den när jag och mamma var i Glasgow för ett par år sedan. Deras koncept är att kopiera de stora trenderna och designerna och ha riktigt låga priser. Kvalité och material är inte det bästa men det är ett riktigt hett ställe för saker som kanske bara är en modesak. Eller typ trosor och strumpor som man ändå byter bort rätt ofta.

Lyckades iaf fynda ett par herrkoftor, en svart och en grå, härligt oversizade och precis vad jag letat efter. Kostade 6 pund styck vilket är typ 85 spänn... Dyrt menar jag. Köpte även ett halsband i form av ett ekollon i svart och silver. Ett sexpack svarta strumpro fick följa med också, 2 pund är ju faktiskt inte ens 30 spänn. Halsbandet kostade 1,50. Säger ju det, I LOVE IT !

Travade lite upp och ner på Oxford street och på lite tvärgator. Träffade Mathilda och begav oss till Soho på en lunch. Åt en supergod hälsowrap fylld med ceasarsallad. Mums ! Tog sedan bussen till Harrods där jag träffade min mor och Steffe Stor som också var i stan. Lämnade över lite saker som dom fick frakta med sig hem då jag reste lätt med bara handbagage. Strosade runt på Harrods, gud vilket ställe. Man kan gå där i timmar, dels pga av utbudet men även pga av labyrintkänslan. Hittade knappt ut. Sedan tog vi en promenad genom Greens park för att jag skulle få se Buckingham Palace. Himla mäktigt, men mindre än jag trodde. Såg även London Eye på långt håll.

Efter turistandet strosade vi upp till Bond Street för att äta middag och dela på en flaska vin. Hela kvällen avslutades på Julia och Mathildas jobb, The Diner och där var det en himla trevlig stämning. Fick snacka en massa engelska och dricka staffwine. Himla fin avslutning. Tog sedan bussen till Stansted Airport vid halvtretiden. Helt förstörd vaknade jag när vi var framme och fick krångla en massa i säkerhetskontrollen. Var väldigt noga med att inte ha för stora flaskor till vätskan och att ha det i en förslutbar plastpåse. Slutade med att dom packade upp hela min väska och undersökte allt, precis allt. Ja, kläder, skor och underkläder... Inte kul.

Sedan var jag hemma i Sverige. Trevligt värre ! Saknar London like hell. Ska flytta dit en dag, det lovar jag mig själv... Saknar dessuto Julia och Mathilda en massa. Känns alltid lika jobbigt att lämna dom. Hoppas vi ses snart igen tjejer !



1 Julia när vi fikar 2 Vi innan krogen därmed suddig bild 3 Buckingham Palace 4 o 5 Jullan och Mutta 6 The diner 7 The diner 8 The Diner jag och Jullan 9 Julia 10 Så ser det ut i en hall där sju tjejer bor 11 Julia 12 The Diner Julia och Mathildas jobb 13 Halsbandet 14 Gråa koftan 15 Svarta koftan - allt från Primark. Köpte även en svart hängselklänning från H&M men den är i tvätten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0