Onsdag

Och jag är fortfarande sjuk. Absolut inte sjukare än innan, kanske till och med bättre, men som sagt sjuk. Ska tillbaka till min storstad imorn, fixa med deklarationen och slappa lite. Kanske IKEA ?

Satt och funderade på tågresan häromdagen. Det är ju faktiskt snart hela två år sedan jag tog studenten och vart är jag ? Vad har jag gjort ? Min mamma gick igång om att jag hade bra jobb blalala när jag tog upp det med henne. Jag vet, men ärligt vart ska allt leda ? Är jag alls där jag en gång i tiden trodde jag skulle vara vid den här åldern ? Har jag uppnått och gjort det jag velat ? Shit, vad sker liksom ?

Tänkte också en massa på hur jag har det i Oslo jämfört med Karlstad. Jag älskar verkligen Oslo, som storstad och som ett place att bo på. Det är bäst helt enkelt. Och det funkar så himla bra med allt. Och Karlstad är ju så litet, det finns inte så mkt mer än allt det där du är så van vid. Men i Karlstad finns tryggheten i form av familj och vänner och just allt det där som är så bekant och därför bekvämt.

Kan inte bara allt falla på plats och allt det där som jag saknar i Oslo men som finns i Karlstad bara finnas i Oslo en morgon när jag vaknar ? Tänk.

Gud, vad filosofisk jag blev. Planerna är iaf att vara kvar i Oslo ett tag och jobba januari ut 2009 och sedan dra med en jäkla massa böcker till en strand på ett varmt ställe långt långt borta och bara försvinna för ett tag.

Vem är med mig ?

image495

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0