Christmaslist

Det här vill jag ha till jul:

- Kamera
- Familjen samlad
- God mat
- Glädje
- Fina paket

Jag är ingen julmänniska. Hatar pynt, kaoset i julshoppandet. Man hugger ett träd för att slänga det någon vecka senare. Jag vet inte, it's a bit much for my taste. Julafton är bara en lång seg dag av väntan och förhoppning inför bytet av klappar.

Men samtidigt, mitt i allt mitt cyniska så har jag ljuspunkter. Att vakna på morgonen och känna lukten av tomtegröt. Att slita upp morgonpaketet som jag fortfarande envisas med att få, tradition är tradition. Att smyga upp och kika efter snö. Att samlas familjen för att dela ut julklapparna. Och att köpa julklappar, det är nog roligast. Att verkligen få tänka efter, hitta något som verkligen är något personen vill ha men kanske inte vet. Se blicken och glädjen. Åh, jag vill att alla öppnar sina paket och bli lyckliga.

Kärlek. Stämning. Glädje. Familj.

That's just xmas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0