2008 - blanc canvas

Oj oj nytt år och allt. För att sammarfatta 2007:

Hade en underbar vinter med nyfunna vänner och levde precis som en student ska. En massa plugg och en massa fest. Stretade på och lyckades hinna med att kapa av mig mina älskade dreads. Klarade av sista terminen av naturvetenskapliga basåret och slingade håret blont.

De första (och enda) fina veckorna på sommaren lyckades infinna sig under mina enda lediga dagar typ mellan skola och jobb. Dessa dagar spenderades med de finaste och självklart ute vid stugan aka ruklet. Så brun var jag bara dessa dagar...

Sommaren fortsatte och jobbet började. Det festades som aldrig förr och aldrig har vi heller varit så påhittiga. Vindrickande vid kanalen, middag på Nöjesterassen, Ankan med flera. Sommaren avslutades med 20årssfest med filmtema som alla tog riktigt seriöst.

Sommaren led mot sitt slut men jag hann med att fylla 20, se Rolling Stones, ta en tripp med bästaste Louise till Stockholm, hälsa på Julia och Mathilda i London och en massa massa mer. Sedan tillbaka till verkligheten.

Jag och Louise bestämde oss för att bege oss till det rika landet i väst för att gräva guld och flyttade in med Jocke, Johannes och John i en lägenhet i Oslo och började jobba på United Bakeries. Insåg att jag trivdes som fisken i vattnet och att nu är det på riktigt. Har jobbat en massa, åka hem en del och festat lite grann. Summa summarum: en jävla bra höst.

Hösten kom, såg och segrades och vintern tog över. Handlade en massa julklappar, sa farväl till fyra fina tjejer och arbetskamrater som ska till sol och sand och packade sedan stora resväskan för att fira julen i Trysil med nära och kära, Perfekt snö, perfekta backar och perfekt knäck. Kunde inte varit bättre. Julklappar: dator, snowboard - boots - vantar - strumpor - underställ - fleecetröja, hårvax, hörlurar och bok. På juldagen mötte jag upp Julia och Carro i Sälen och hade en kväll som kanske inte var den bästa men ibland blir det fel.

Tillbaka till Oslo och jobbet och slet som ett djur. Gick på kino och såg I am Legend som rekommenderas. Sökandet efter den perfekta nyårsblåsan fortsatte, fortfarande insnöad på svart tubklänning men fick inse mig (och mina brön) besegrad och tog en gammal röd blåsa från 2005- 2006. Firade nyåret med nära och kära här i Oslo och somnade på efterfesten.

Där har vi det. Mitt 2007 - ett riktigt bra år.

Vad 2008 med sin vita duk har att erbjuda vet bara gudarna men jag känner på mig att det kan bli bra.

Eargazm: Håkan Hellström - Dessa dagar

Kommentarer
Postat av: Saidzara

Much to think about excellent web-site!! On a purely personal level "what is Love" section gave much insight into this complex subject.

2009-07-17 @ 08:56:00
URL: http://saidzara.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0