En vecka

Har hunnit vara i Oslo en vecka nu och det har redan snöat, smält bort, varit Halloween som firades två ggr, först som Catwoman med jelloshot, sen rocker med franska bagare och Oslos elit. Har degat och sett en massa på film. Jobbat och insett att om 19 dagar har jag inget jobb längre... HJÄLP !

Nej ärligt, förra veckan vaknade jag och tittade ut och snön låg vit över hela parken. MYS ! Även om den slaskade bort under dagen.

Tosdagen ägnades åt att förbereda jelloshots med citronsmak och blåbärssmak. Resultatet blev grymt, kalasfylla iaf. Förade hemma hos oss i vårat kök och drog till Yatzi. Hade grymt kul och dansade hela kvällen men det går inte att bortse från att Yatzi är köttmarknaden nr 1 och läskiga killar tar ut mer än sina rättigheter att röra. Blä ! Landade hemma vid halvfyra och släpade mig till jobbet vid tiotiden dagen efter. Gäsp.

Efter jobbet blev det dags igen, denna gången hemma hos Jessica och Anna. Maskeradhumöret låg kanske inte på topp men drog på mig lacktightsen, skinnkjolen och lädervästen. Toppade med Kizz-tee och en massa hårspray. Drack en massa bål och vin och drog till Cirkus och dansade. Kom hem halvfyra igen och mjukaste Senait låg och klappade mitt hår medan vi småpratade lite. Fint !

Söndagen blev fika och filmdag.

Jobbat, deppat, jobbat och sovit och idag har jag varit ledig tillsammans med Julia så vi drack en massa kaffe och tog en sväng på stan. Köpte en GRYM paljettväst på en liten vintagebutik, invigs på maskfesten hos Mickan på fredag och fyndade en mysig stickad kofta på Carlings.

Nu blir det scones och te med flicksen.

Pusseli !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0