Fars dag

Jag firar inte fars dag. Jul är inte riktigt heller min grej. Jag tänker på pappa varenda dag och det får räcka. Befinner mig dessutom 22 mil från hans grav så jag tände ett ljus hemma hos mig själv igår. Firar heller inte jul särskilt mycket. Har inte världens största familj och sedan brorsan började fira julen med flickvännens familj vilket innebär jullunch hos oss och sedan världens längsta kväll är jag lite anti det här med högtider.

Men det betyder inte att jag på något sätt missunnar andra att fira. Verkligen inte. Hoppas du gav din pappa en stor kram för han är den enda du har.

I lördags så använde vi oss av farsdag för att sälja små tårtor på jobbet. Och en dam fick knall och blev asförbannad. Tydligen hade både hennes man och far gått bort och hon tyckte det var förfärligt av Marthine att påminna henne om detta. Som om vi kunde veta. Jag har levt utan far i 19 år och jag reagerar inte så. Visst, förstår att det är ett känsligt ämne men säg nej tack och släpp det. Som sagt, man kan inte veta.

Men ta hand om alla nära och kära. Och visst är dagar som farsdag och allahjärtans fina dagar. Men det är så mycket finare att få en spontan present. Just because...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0