Fina fina gråa Oslo

Fan. Jag måste svära lite. Sorgen och insikten börjar komma nu. Ska verkligen lämna denna staden. Har varit mitt hem i ett år nu och jag insåg en gång i våras att jag älskar den. Oslo, det är så mysigt. En liten storstad där man kan finna idyllen och tystheten mitt i smeten. Där man kan knalla in vart som helst och köpa en kaffe. Sitta på en bänk och studera fyllona i parken. Staden med alla dess knäppa människor. Det är hit dom dras, för att söka lyckan.

Sitter på QBA. Kommer sakna QBA, tre öl för 111 kr och onsdagskvällar med flickorna. Grattis trådlöst och vackra män bakom disken. Utsikt över en park som jag numare ser som min. Den fina lilla parken. Med alla träden, alla löver, alla fyllon. Love it ! Drar du till Oslo, åk till OlafRyesPlass och sätt dig på Kaffebrenneriets uteservering med en kaffe och du kan sitta i timmar.

Jobbet och människorna. Vad är det för fel på mig ? Lämnar jag ett jobb där jag tjänar mer än de flesta, får jobba med mina bästa vänner och göra något jag tycker är kul ? När det dessutom är finanskris ? Vad gör jag ? Jag har blivit knäpp, jag ångrar mig, jag går till jobbet som vanligt.

Men jag vet att jag är klar. Redo för något nytt. Iaf nu. Oslo finns ju faktiskt kvar och skiter det sig så kommer jag tillbaka. Lovar det Anna. Om inte annat måste jag tillbaka och få hälsa på. Mitt älskade Oslo. Även om det är grått, trist och du pissar på mig ganska ofta så älskar jag dig. Love it !




Kommentarer
Postat av: Anna banana

åååååååååååk inteeeeeeeeeeeeeeeeee.. du får mig att börja gråta!

2008-11-12 @ 23:01:51
Postat av: Anna banana

åååååååååååk inteeeeeeeeeeeeeeeeee.. du får mig att börja gråta!

2008-11-12 @ 23:02:10
Postat av: Anna banana

åååååååååååk inteeeeeeeeeeeeeeeeee.. du får mig att börja gråta!

2008-11-12 @ 23:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0