Oslo i mitt hjärta

Min fina tid i Oslo. Först en höst i grått och rusk med Louise som spenderades med att jobba, sova och äta. Åkte hem när man var ledig och lärde inte riktigt känna staden. Sen kom en vinter och Louise drog hem till Karlstad i ett mkt trist januari. Jag började umgås med Sofie på jobbet och efter julbord och fester kom våren och vi myste för det mesta med kaffe och promenader. En vår som ägde och jag lyssnade en massa på Sahara Hotnights. Louise kom tillbaka och vi flyttade ihop med Senait och Josephine. Onsdagar blev öl på QBA och vi satt i parken och rökte och tittade på fyllon. Håkans För sent för Eidelweis spelades flitigt på iPoden.

Sofie drog hem till Sverige och Jenna, Josefin och Elin kom tillbaka. Vi spenderade sommaren i Oslos parker, på öarna i fjorden, kollade på nakenbadare och festade på Jennas och Josefins takterass. Jag lyssnade på Veronica Maggios Vinnaren och från Oslos höjder såg man hela staden och sommaren kunde inte ha blivit bättre. Louise och Josephine flyttade från oss och Senait och jag blev skrämda av läskiga nattgäster.

Kom tillbaka efter en lång och välförtjänt semester och Julia flyttade in. Anna flyttade till en lägenhet 200 meter bort och nya stenen blev ett faktum. Kaffebrenneriet och timslånga fikan blev en dagliga vana och vi gick en massa på Yatzi. Jag lyssnade på Looptroop rockers och höstens soundtrack var lite somrigt. Jag och Jessica på jobbet fann varandra och lagade mat på söndagarna och drack en massa vin. Kalasfylla med franska bagare och bakissöndagar på QBA.

14 mycket fina månader. Och de sista två hade inte varit så grymma som dom varit utan Anna och Julia. Ni gör mitt liv värt att leva. Och det värker lite i hjärtat varje gång jag tänker på att jag ska lämna er. Men Glasgow är bara en flygresa bort och jag räknar med att ni kommer och hälsar på mycket snart ! Älskar er ! Och nästa sommar, den är bara våran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0