Päls

Jag vet att debatten har gått varm ganska länge om pälsmodet och det här med jurplågeri går fram och tillbaka. jag ska väl inte säga att jag har engagerat mig så mkt i frågan, jag bär skinnjacka så jag kan väl inte direkt vara emot det. Men Jonas, min jobbarkompis, fick mig att reagera med avsky till alla de som går med päls.

Jag jobbar i den del av Oslo där det anses bo mest "rika" människor vilket innebär att det kommer i en massa damer som vill ha någonstans att fördriva tiden. Hos oss eller på gymet bredvid. Och nu när det har blivit lite kyligare så är det många som bär päls. Och Jonas, som är allvarligt allergisk mot i stort sett alla pälsdjur har varit tvungen att ta dubbel mängd allergimedicin denna vecka för att ens kunna jobba.

Så tänk på att bära päls inte bara drabbar djur uatn också människor i din omgivning !


Är det värt att bära päls bara för att det är mode?
Sophie står för bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0