Ångest

Idag och de flesta dagar jag är hemma i Karlstad så funderar jag en massa. Har ofta när jag är hemma en hel del ångest. Kanske för jag får tid och ork att fundera över den tillvaron jag har. Just nu har jag en sådan period. Har varit i Oslo nu i drygt ett år och har haft det riktigt bra. Och har fortfarande det. Har trivts väldigt bra på mitt jobb, med mina arbetskamrater och med utvecklingsmöjligheterna jag har fått. Men på något sätt börjar jag känna mig färdig. Jag älskar Oslo och mina vänner där men jag börjar känna mig lite rastlös.

Dessutom är det som min bror sa. Ta möjligheten att göra något medan du kan. Och nu tror jag att det är dags för ett nytt kapitel i mitt liv. Vill prova på något nytt och något helt annat. Och Helena som bara stack fick mig att tänka tanken. Och min mamma sa att jag bara ångrar mig om jag inte gör det. Så jag kommer nog att säga hej då till Oslo så småningom. Det börjar bli dags nu.

Så vad tror ni ? En flytt till Glasgow och ett fräckt jobb ? Det ringer inte helt fel i mina öron, trots tinnituss.

Ge mig lite stöd nu bara...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja de är ju inte lätt det du spånar på. Givetvis vill man förnya sig och hitta nya ideer/vägar att gå. Ju mer folk som väljer det runtom ökar även lusten och inspirationen till att förnya sig själv.

Oslo kanske är ett klart kapitel snart, om du känner rastlösheten med det, eller känner dig uttråkad. Det finns så mycket att uppleva och så många möjligheter, kör ditt race du stina. De är du bäst på :)

2008-10-06 @ 22:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0