Emmeliten

Apropå hösten. Träffade Emmelie, en väldigt bra kompis som jag känt sedan typ urminnestider. Nej, seriöst lågstadiet iaf. Hon och jag gick i samma klass på mellanstadiet och det här med att komma i höststämningen påminner mig om grej jag alltid reflekterar över på hösten, när det är okej att börja med vinterjackan.

Det här måste ha varit i sexan och både jag och Emmelie hade köpt nya vinterjacka. Vi var båda mycket nöjda med våra säkert fjortisaktiga val och ville visa upp oss. Men man vill ju inte börja för tidigt. Så vi satte regeln att om det är under 10 grader på morgonen innan skolan så får vi ha jackan. Vilket innebar en massa telefonsamtal på morgonen och diskussion om termometrar men tillslut fick vi ha den, jackan !

Det här är något jag börjar tänka på varje höst när jag på morgonen får syn på en termometer. I Oslo innebär det typ varje dag när jag väntar på bussen. Och för att vara ärlig, har det varit under tio grader flera mornar nu. Klart det är, när klockan är 6. 29. Men nej, vinterjackan får vänta ett tag till, iaf för min del. Men fråga Emmelie hur hon gör...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0