Sommar

Jag vill ha ljumna sommarnätter. Jag vill sitta på Emmas balkong och kedjeröka cigaretter. Dricka te i stora koppar tills mörkret blivit gryning. Jag vill cykla genom ett folktomt Karlstad en sommarnatt i blöt bikini och känna varma vindar mot kinden. Jag vill sitta på en klippa med solen i ryggen och höra vågarna slå. Jag vill köra bil jättefort på de små, smala vägarna ut till stugan med musik dunkandes ur högtalarna. Jag vill ligga på en filt i skuggan och filosofera över män och livet tillsammans med nära vänner. Jag vill trä smultron på strå och äta upp allt i ett nafs. Jag vill klippa gräset med iPoden i öronen. Jag vill hoppa högt från en bro och blunda hårt när jag landar i vattnet. Jag vill dricka folköl vid teatern och inte bry mig om att jag jobbar tidigt nästa dag. Jag vill äta grillat och känna smaken av tzatsiki. Jag vill klia sönder myggbett och veta att jag lever. Jag vill promenera hem från krogen i sommarnatten med klackarna i handen och trevligt sällskap. Jag vill sitta med en kall öl på en uteservering tillsammans med mina tjejer och snacka om allt och lite till. Jag vill åka ut med båt till en ö. Jag vill ligga på en filt och känna solen över hela kroppen. Jag vill gå till ett proppfullt Ankan och dansa mig sjöblöt av svett. Jag vill dansa och skratta på en festival hela dagen. Jag vill tokäta munkar tillsammans med Anna och spela ölspel. Jag vill äta jordgubbar med vaniljyoghurt. Jag vill ligga med halva kroppen i solen och andra halvan i skuggan och läsa en bok. Jag vill lösa sudoku tillsammans med mamma. Jag vill sparka boll och leka dragkamp med Gus. Jag vill sitta i skymningen med cigaretten som enda sällskap och bara tänka. Jag vill ha sommar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får mig verkligen att drömma du! Efter varje rad ja läste strömmade bilderna fram. Varje år är man lika sprudlande glad att sommaren kommer, inget big surprice direkt, men ändå lika överaskande glädje! Kul med lägenheten, kanske kan ta en picknick frukost allesammans(de som är hemma under samma period iaf:) en dag vid älven, vore himla mysigt. Vet inte hur jag ska göra, kanske kommer hem en vecka i sommar, får se hur de blir. Ha en himla fin fredag och helg! Glöm inte solskydd! :P Puss Stina! / MulleMeck

2009-04-23 @ 22:17:37
Postat av: lillen

H Ä R L I G T !

2009-05-01 @ 16:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0