PAUSE

Tog en sommarpause. Både från blogg och från saker jag vet jag borde göra. Ångesten över flytt och plugg, fest och semester kom över mig likt ett monster, en mardröm. Orkar inte. Vill inte. Vi tar en till öl. Men ölen har också slutat hjälpa. Opepp. Off game. Somna framför tv:n en lördagkväll innan tolv. Min kropp sa tack Stina, men det är nog nu. De senaste åtta månaderna tog ut sin rätt och jag känner mig så trött. Mjölksyra i benen och tunga ögonlock. Kände att Karlstads krogliv hade bjudit på sitt. Och för en gångs skull sa jag nej, trots den pockade tanken att det kanske var denna kväll som något extra skulle hända.

Det gjorde det inte. Blir det så nu ? Att man stannar hemma och är nöjd. Nej, nästa helg är ju sista helgen i min gamla hemstad innan flyttlasset går en till gång. Detta ska ju firas, eller ? Det får bli så, en sista kväll då jag är game. Men samtidigt är det så lätt att säga, en söndagkväll att veckan ska bli lugn. Så kommer onsdagen och knackar på dörren. Vi får se vart mina löften och principer finns då.

Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Annimoll

Jag hoppas på fest till helgen. Har varit nykter för länge nu! :D

2009-08-09 @ 22:02:09
Postat av: Carolina

Är inne i en liknande period av diverse anledningar. Känner liksom att det är lika bra att stanna hemma fast tanken av att denna kväll kanske is the one, så finns inte motivationen där. Dock måste vi gå ut nästa helg som är din sista bara för att, så kan vi ångra oss sedan.

2009-08-10 @ 12:20:40
URL: http://carolinamagnusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0