Vad sker ?

Vet inte vad som hände med förra inlägget som lyckades publiceras tre ggr. Det är ju inte så att jag satte mig och skrev 3 st identiska inlägg. Blogg.se är inte alltid så pålitligt. Nu sitter jag i mitt nya kök och snyltar på grannens internet. Gick upp halv åtta imorse, trotsade bakfyllan från studentpuben igår och tog min nya flatmate Rebecca med mig till vårdcentralen. Mamma, nu är jag äntligen vaccinerad mot svinis. Nöjd ?!

På vårdcentralen kunde ett ganska vanligt beteende hos människor studeras. När det var min tur lämnade jag min lapp med personnummer, etc. till sköterskan och satte mig på anvisad plats. Hon kom tillbaka efter ett par minuter med konstaterandet att jag inte var listad på vårdcentralen och inte heller skriven i Göteborg. Jag förklarade situationen, att jag flyttar en massa och inte vill vänta till jul när jag är i Karlstad igen för att vaccinera mig. Det höll hon med om och log. Sprutade (!) mig, snabbt, smärtfritt och smidigt.
Medan jag står och väntar på Rebecca och Mona kommer en kille in och ska få sin spruta. Det visar sig dock att han inte heller är listad men skriven i Göteborg och har därmed inte gjort sitt vårdval. Så sköterskan säger till honom att gå ut till kassan och lista sig för att sen komma tillbaka, då med förtur i kön. När han frågar om han måste suckar hon och säger lite argt att dom minsann inte kan ge sprutor till folk som inte är listade.

Fint att hon var så trevlig och tillmötesgående med mig, en tjej, men när killen kom så var det andra toner. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Inte bra åt något håll.

Fred.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0