Back from work

Kan inte hjälpa att jag säger jobbet eller mitt jobb eller något liknande i var och varannan mening. Jag har jobb ! Och första dagen gick bra, fick laga en massa kaffe och serva lite kunder. Var lugnt idag men skönt. Fick fina arbetskläder också, en svart piké med ställets logga på ena armen och fair-trade-logga på andra. Och ett grönt förkläde för "trainer", tydligen vill han ha mig som kaffetränarna. Kul !

Har bara tre skift i veckan de första veckorna mest för att schemat redan var gjort för denna månad. Men helt okej. Fick dessutom ledigt en vecka för att åka hem i mars. Så 26:e mars till 1:a april är jag back in Sweden. Wiiie ! Och på torsdag kommer mamma och Steffe Stor. Himla fint tycker jag.

Åh, det känns så bra. Ett jobb och de arbetskamrater jag träffade verkade jättesnälla. Jobbade med managerna, Mikey och en annan kille som jag tror hette kanske Mark (?) idag. Nu har jag ätit lite pasta med röd pesto, rödlök, stekt tärnad bacon, fetaost och soltorkade tomater. Kör på det temat. Ska lägga mig och se på lite gamla serieavsnitt från veckan som gått. Blir nog en lugn kväll. Om inte Vicki och Angus sliter med mig ut. Jobbar igen på måndag från 15:45 till 23:15. Blir nog himla bra.

Love anybody out there !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0