Friday, I'm in love

Idag har vi varit kulturella. Började med att släpa mig till mamma och Steffes hotell kl åtta imorse för att äta frulle. Var tungt då Paul, min flatmate, hade grabbarna över på öl och poker igårkväll. Mitt rum är bredvid vardagsrummet och vägg i vägg med där jag har mitt huvud i sängen stog högtalarna. Åh, skönt. Lyckades få ett par timmar dock.

Begav oss sedan till Glasgow School of art och spatserade runt. Ett av husen är designade av Skottlands kändaste arkitekter och mycket av stadens hus är av eller inspirerade av Charles Rennie McIntosch. Fick en superfin tygpåse av mamma som ni ska få se en bild på när jag orkar.

Sedan gick vi genom staden ner till The Lighthouse, ett museum i ett av McIntosch's hus och har en hel våning endast om honom. Men en massa annat roligt också. Efter det gick vi till Gallery of Modern Art. Har redan varit där ett par gånger och sett allt då detta museum är gratis. Så det blev en snabbkoll där och sedan lunch. Åt kanske den godaste risotton någonsin. Gick runt lite i affärer och så, sen en eftermiddagsfika. Efter det fick mamma och Steffe gå hem till sig så gick jag hem och tog en powernap.

Ikväll skulle vi ut och äta för fira morsans b-day. Grattis btw ! Tog en taxi bort till Cottier's i West End, där min flatmate Vicki jobbar ibland. Det är en bar och restaurang som ligger i en gammal kyrka. Hade inte förbokat då Vicki sa att det inte behövdes men visst var det fullt när vi kom dit. Så vi gick tillbaka till Byres road i West end och hittade ett mysigt ställe i en gammal typ bio kan jag tänka mig.

Supergod mat och schysst atmosfär. Att maten tog en timme för att dom fucka upp Stefan chicken kiev var en sak, men de bjöd på cocktails som ursäkt så vi blev fulla och glada. Har precis kommit hem efter promenaden och ska lägga mig. Imorgon blir det frukost igen och sedan the Science centre. Ser sjukt mycket fram emot det här. Sen blir det jobb både lördag, söndag och måndagkväll. Fina fisken !

Hoppas alla ni där hemma har det bra !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0