Lördag

Igår var det lördag och en mycket lång dag. Började med att jag gick vid halv nio. Helena kom förbi runt kvart över och vi promenerade in mot stan. Gick förbi Subway och tog en kaffe. Fortsatte sedan mot centralstationen där vi skulle möta och hämta Maya som hälsar på Helena och lite mig över helgen.

Sedan tog vi en ganska lång sväng på stan. Köpte ett par svarta tights från Topshop eftersom mina från H&M bara faller i bitar. Men jag tror på dom här. En kjol från rean och en klänning fick också följa med hem. Usch, nu är det färdigshoppat. Knallade runt, tog en brunch på Starbucks och sedan gick vi hem. Lagade tacos och drack ett par öl. Eller jag och Maya gjorde eftersom Helena var tvungen att jobba 23 - 05 inatt.

Jag och Maya gick sedan ut på ett par öl. Men lördag här är så himla busy. Tokmkt folk på ett jobbigt sätt. Så vi gick til puben The Cellars, som är sjukt bra och mysig. Men dom spelade av någon dunkel anledning tokhög musik, sådär så man knappt hörde vad man sa ens om man skrek i varandras öron. Så efter en öl gick vi vidare till bunker där vi hamnade bredvid en möhippa. Trodde först att det var en födelsedag då tjejerna var typ 19, 20 men dom gifter sig ju tidigt här. Mycket tidigt.

Avslutade kvällen med macka på Subway och sängen. Mina flatmates kom tyvärr hem precis när jag höll på att somna och hade lite efterfest. Men sånt får man stå ut med när man bor i kollektiv. Det är ju inte som om jag har ett jobb att gå till dag.

Slänger upp lite bilder sen. Och ett inlägg om framtiden. N, duschen, frulle, kaffe. Sen marknad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0