New week

Vi gick ut i söndags, jag och Helena. Vi skulle ju till den där marknaden så i snövädret gick vi dit. Kul att dom precis hade stängt pga vädret så vi bara såg en massa tomma bås. Men vi ska dit till helgen, i tid, när Maya kommer. Mkt spännande. Så vi bestämde oss för att ta en liten shoppingtur sådär på söndagseftermiddagen. Så vi gick till det stora Primark som ligger på Argyle Street. Fyndade en liten tubklänning i grått, mintgrönt och ljusblått. Supersöt. Köpte även ett par knalloranga ballerina, strumpbyxor och tofflor. Kallt i lägenheten.

Sedan gick vi till the Cellar för ett ta en öl, men så satte sig en söt kille bredvid oss som vi ville spana på. Så vi tog en till. Och oj, varken jag eller Helena hade ätit mer än frukost och blev sådär lagomt berusade. Gick hem och lagade mat, lockade håret och slängde på oss partykläderna. Delade på en flaska vin och gick sen ut. Nu hade snön verkligen lagt sig och Helena gjorde en fin vurpa ner för trappan och jag gjorde allt för att inte dras med i fallet. Bra kompis. Eller inte.

Hamnade först på Driftwood där drinkarna för 1 pund styck slank ner mkt lätt. Sen drog vi till Garage där det var gratis inträde innan halv tolv och även där drinkar för 1 pund. Dansade lite, flörtade med en vakt och fick sedan superont i magen. Har nog dragit på mig lite av en magkatarr för satan vad ont det gjorde. Så vi drog, kände oss dessutom lite gamla då medelåldern nog låg på 17. Så efter en sväng förbi SUBWAYpulsade vi hemåt och åt. Jag somnade en liten sväng på soffan hos Helena innan jag släpade mig ner till min fina säng.

Mådde inte direkt hundra gunnar igår så jag spenderade dagen i sängen och gick sedan runt på kvällen och delade ut CV:s på lite barer, tror det blev 7 st till slut. Så nu hoppas vi på att någon ringer snart.

Idag är det superfin blå himmel, lite lagomt kallt och jag ska ta en promenad tänkte jag. En Dagens kommer upp lite senare. Hoppas ni där hemma har det himla fint !


Så här fin var våran gata, man går upp mellan sopcontainrarna till oss.

Man blir så fin när det snöar. Eller inte.

Men såhär fina var vi sen på Garage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0