Glasgowegian

Tillbaka i den fina staden Glasgow och det kändes lite om som att komma hem. Det var mörkt men klart och staden lyser så fint på kvällen. Jag och Helena delade på några öl framför tv:n och pratade om allt och inget. Det är roligt med Helena, vi lär känna varandra bättre och bättre för varje dag. Hon är så lätt att umgås med. Inget drama.


Tog mig en välförtjänt sovmorgon
och slökollade lite på tv innan jag gick ner och mötte upp Helena efter jobbet. Hon bjöd mig på mat, lilla mamman. Sedan gick vi på stan och köpte en massa nödvändiga och onödiga prylar till mig. Helena fick bära påsarna och log hela vägen hem. Lagade god mat, stekt kyckling och potatisklyftor med smulad fetaost över. Supergott ! Där ser du mamma, riktig mat.


Nu är Helena på date med George
, de ska på bio. Jag sprang ner och knackade på dörren till mitt nya hem och pratade med Paul, mina nya flatmate. Världens sötaste och den enda som var hemma. Bestämde att jag flyttar in imorgon, känns sjukt spännande. Nu sitter jag med chips (okej, lite skräp är ok när man ätit riktig middag va mamma ?) och ser på Independence Day och dreglar över kanske  världens vackraste man, Will Smith. Dumpa Jada och gift dig med mig Will. Du vet att du vill.


Imorgon flyttar jag in i mitt nya hem !


Update: Skrev denna för ett par dagar sen men inte kunnat posta den förrän nu. Har flyttat in, försöker göra det mysigt. Har bara träffat en flatmate, resten kommer imorgon. Annars har vi varit ute och festat och varit bakis och gått på stan och kollat upp gym åt Helena som ska bli fit ! Får upp internet i flaten imorn så då kommer jag definitivt skriva mer. Puss på er. Och mamma, jag har betalat räkningen så bry dig inte om det. Love u !


Kommentarer
Postat av: mami

Va bra att du lagar riktig mat!!! PUSS, längtar efter dig!!!

2009-01-12 @ 09:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0