Veliga

Igår satt jag fyra timmar på ett och samma Starbucks. Så mycket till liv har jag. Väldigt givande. Läste ut två "mode"-tidningar och en bok. Drack en double-grande-wet-skinny-latte. Så beställer man på Starbucks. Översättningen: en mellan latte med lättmjölk, utan skum och extra espressoshot. Right up my veins. ´

Sen kom jag hem. Lagade mat. Drack cola light. Funderade på om jag skulle gå ut. Så kom Vicky och Barry. Pratade lite. Helena kom hon med. Vi satt tillsammans och funderade på om vi skulle gå ut. Klockan blev ganska mycket. Ska vi, eller ska vi inte. Spara pengarna, eller slösa dom. Vart är det billigt på onsdagar ? Arches, då måste vi ta taxi, kanske tjänar på att ta en pub i närheten. Hmm. Satte på mig gå-ut-kläder. Hamnade i Helenas soffa. Framför Scrubs. Så party var vi.

Men ! Idag kommer Louise, världens allra bästaste Louise. Som landar på skotskt mark om cirkus 30 26 min. Trevligt. Så jag tvingade Helena att gå upp tidigt för att storstäda hennes vardagsrum ( storasyster Jompa kommer, måste vara fint) och ta med sig finkläderna till jobbet. För kl 21 kommer jag och Louise och så tar vi en öl. Gud vad ballt.

Nu sitter jag i handduk och filoseferar om jag kanske borde blåsa håret ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0