Borta bra men hemma bäst

Jag har inte skrivit på ett tag. Men jag är hemma och jag mår bra. Njuter av en ledighet jag snart kommer bli rastlös av och av en sommar som jag vet inte stannar så länge. Men jag har hunnit med utgång, solhäng vid stugan och kvalitetstid med de mest saknade.

Av sommarplanerna står Hultan snart och knackar på dörren. Imorgon börjar jakten efter ryggsäcken och tältet. Kan det vara hos bror ? Det löser sig. Hela min livsfilosofi i sommar. Framtiden ? Den löser sig. Hostan som just nu sitter som en miljon myggbett i halsen ? Det löser sig. Solbrännan ? Den löser sig också.

Det ska bli fint att ha semester nu.

För er som inte har något bättre för er än att sitta på kvällskanten med ett glas vin och en cigarett. Lyssna på på Ben Harper and the Blind boys from Alabama. Lite lagomt amerikanskt gospel som jag efter fem års letande äntligen fann. Det är så jag spenderar mina sommarkvällar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0