Mat

Har varit på Koriander med mamma, Steffe stor och bonussyster. Jag tror jag får orgasm i munnen så gott det var. Antipastitallrik med världens godaste pestoost, grillad majskyckling med my favourite of all times risotto, rabarber och jordgubbssalsa med fläder/limesorbet och lakrits creme brule (hur nu det stavas ?) med citronsorbet. Jag dog just lite.

Ibland skulle jag nästan vilja ha en matblogg. Om jag själv inte var så himla usel på att laga någon annat än den enklaste husmanskostens. För jag är barnsligt förtjust att själv läsa om mat. Eller titta på mat, alltså matprogram. Tänk på morgonen, du vaknar vid sex-tiden och kan inte riktigt somna om oavsett hur många gånger du fluffar upp kudden och sliter i täcket. Då sätter man TV4+ så är det nästan alltid Nigella mitt i sitt sensuella matlagande.

Eller matduellsprogram. Älskart. Nästan så jag ska tanka massa sådana i alla dess former. Så man har något att göra under sommaren rainy days. De verkar ju bli en del.

Vi säger så. Dricker upp koppen med äppelmintste och sover sen.

Läses vi imorn ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0