Skärgården

Det är mysigt här. En hel del minnen som kommer tillbaka för detta är ju trots allt ett ställe jag besökt sen jag var ganska liten om än inte ofta. Och det är lite skönt att bli bortklemat som "barnet" över en helg av mamma men framförallt faster. Fick sova så länge jag ville, äta vad jag ville till frukost, ligga och läsa i en solstol tills det var dags för båttur. Såg ett par sälar och läste lite till. Mamma och Steffe Stor vågade sig på ett dopp, själv stannade jag och farbror kvar i båten.

Nu har vi ätit trerätters och jag funderar starkt på att slå på en rulle och krypa ner under duntäcket. Verkligheten pockar på men jag ska njuta av isoleringen, även om den ger mig lite cellskräck och får mig att känna mig som en 15-åring när jag smyger iväg i skogen för att röka.

Men det är något mysigt över det med. Att mamma vill prata om hem- och olycksförsäkringar slår jag dövörat till och fortsätter med de sista kapitlena i bok nr 2 sen jag kom hit. Imorn blir det hemfärd, tillbaka till verkligheten. Fast jag vill säga att jag har en vecka semester till innan jag måste börja ta tag i saker. Som min och Mayas ganska ledsna lägenhet.

Syns i natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0