avreagera

Usch vad skönt det ska bli att skaffa egen lägenhet i framtiden för nu är jag, efter 1 ½ år i kollektiv, himla trött på att dela allt med andra. Folk som inte ser att man städat, eller stökar ner till en grisstia tio minuter senare och ens mat som blir tagen och bara en massa strul. Just nu är jag jävligt trött på att ha en lägenhet som håller samma temperatur som ute, kanske några grader varmare.

Jag är från början en ganska frusen person. Gillar dock att ha lite lägre temperatur när jag sover men fan inte så att ölen är kalla efter ett par dagar på diskbänken. Bara för att typ en person inte vill lägga pengar och inte bryr sig om det är så kallt så man inte pallar att gå upp på morgonen så betyder inte det att vi inte ska sätta på värmen. Allt jag ber om är att ha den på en timme eller två runt typ sju, åtta på morgonen så att ta sig ur sängen inte blir pest och pina. Värmen håller ju i sig ett tag så alla kan känna det.

Om det här fortsätter tänker jag lägga mina surt förvärvade pengar och köpa ett jävla värmeelement. Sitter här med fötter som isbitar och händer så kalla så att det är svårt att träffa rätt tangenter. Jag ska minsann inte snåla med värmen när jah skaffar eget. Det är inte normalt att behöva sova i full mundering bestående av mjukisbyxor, längärmad tröja och raggsockor när man redan har ett duntäcke + ett extra täcke och överkast över sig. Men visst, vi kan väl frysa ihjäl så du kan festa och åka hem en massa på helgerna.

Så, nu känns det lite bättre om inte varmare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0