Chockad

Över värmen. Vid sju kom skymningen men värmen, den fanns kvar. Tog en cigg på farstutrappen i min ensamhet och telefonsamtal med mor och kan inte förstå att det faktiskt är varmt. Riktigt varmt. Sådär ljummen kväll som Sverige bjuder på först i sen april, tidig maj. Och jag njuter. Tar djupa andetag och luktar, ritkigt känner nere i lungorna att en härlig vår kommer.

Sen att det är lite varannan-dag-väder här. Söndagen bjöd på sol och härlig ljummen vind medan gårdagen var lite blöt och blåsig. Och idag är det tillbaka till en vår med blå himmel och ljuva brisar. Tänk att redan nu kunna spendera sin lunch ute och faktiskt inte frysa ihjäl.

Som sagt är ju skottarna ganska speciella när det gäller kläder. Ingen äger vinterjacka och så fort solen kommer fram går folk i t-shirt och shorts. Nu blir det ju inte heller speciellt varmt, mellan 20-25 grader som varmast och inte heller blir det särskilt kallt. Tror jag varit med om en, kanske två dagar med minus, och då bara ett par, sedan jag kom hit. Jag längtar till en sommar med sol och vinpicnic i parken. En sommar med varma nätter och fina promenader hem från krogen. Ska bli riktigt roligt att få känna på en sommar som inte är varken Karlstad eller Oslo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0