Himla liten värld

Världen är sjukt bra liten. Läser en massa bloggar men bland annat en skriven av en kille från Karlstad som numera bor i Stockholm. Känner inte snubben över huvudtaget, ändå anledningen att jag ens läser bloggen är att han har har haft ett on/off-förhållande med en vän ganska länge och jag hittade hans blogg via hennes osv osv. Spelar dessutom i en ganska känt Karlstad-band Mama Kin.

Han skriver sjukt roligt, vilket gjort att jag fortfarande läser den då och då och just idag var ett sådant tillfälle. Och detta är vad jag läser:

En lustig episod utspelade sig på tåget också. En kille stiger på i Degerfors, och frågar mig om platsen bredvid mig är ledig. Det är den, och han slår sig ned. Jag var i och för sig rätt inne i ett parti Worms på datorn, men jag råkade höra ett samtal den här killen hade i sin mobiltelefon. Han sa "Tjenare Elias". Inget konstigt där. "Estrad?". Nej, can't be... "Jag och Micke tänkte se Watchmen ikväll om du är sugen på att haka". Ok, det är the Beast himself han pratar med, Elias Håkansson. Gitarristen i mitt band Mama Kin. När han pratat klart var jag såklart tvungen att fråga, och visst, vi hade Elias som gemensam vän, och sen när vi väl hade börjat tjata visar det sig att det var en grymt trevlig snubbe den här...eh, Emil? Erik?

Klart att det var Emil, min fina storebror, som är den grymt trevliga snubben. Sjukt att jag sitter i ett Glasgow och läser detta. Nu vet jag precis vad Emil hade för sig under fredagkvällen. Och anledningen han hoppade på i just Degerfors är att han gör sin lärarpraktik på fotbollsgymnasiet där.

Skickade därför ett mess till min bror nu och skrev weird. råkade du hamna bredvid en jon på tågen hem från degerfors igår ? Och fick svaret att han tyckte det var weirdare ( kan man ens skriva så ? ) att jag visste det. Fin kommunikation här tycker jag. Men som sagt, liten värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0