Måndag - ny dag och nya tag

Varför är det alltid så att man börjar med ett nytt liv med nya löften om motion och nyttig mat just på måndagar. Man kan inte börja mitt i en vecka utan det ska alltid ske just på måndagen. Kanske för att helgen är till för utsvävningar och måndagar känns som en bra start. Vad vet jag.

Något jag vet är att det kan vara svårt att hålla det där löftet. Man kanske glömmer bort att det är måndag och unnar sig något för mycket, eller så går måndag kanonbra, tisdag helt okej, onsdag desto värre för att helt gå åt skogen på torsdagen när det är dags för drinkar och utgång.

Trots detta började jag och Helena för ny krita just idag. Jag tjuvstartade ju lite med min promme i parken igår men idag satte allvaret igång. Både hon och jag kände att de senaste veckorna har varit himla slarviga med mycket skräpmat och en massa alkohol. Det här med måtta har varken jag eller Helena hört talas om. Dessutom har bådas mammor varit här under en tvåveckorsperiod, först min och nu i helgen Helenas. Och från Sverige kom godis och en mamma som bjussar på både god frukost, lunch och middag.

Men idag startade vi dagen med en tur i parken, jag powerwalkade och Helena joggade bredvid. Det där med att jogga ska jag försöka komma igång med om ett tag, måste få igång flåset först med lite powerwalks. Just nu sitter jag i soffan med datorn iknät och resterna efter en fetaost och hummussallad. Himla gott. Tuggar lite på färsk ananas också. Kunde inte motstå när Sainsburys sålde två förpackningar med färdigtärnad ananas för 2 pund. Mums. Me like pineapple.

Nu blir det plugg.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Jaa, London och så var det någon mer som var min favorit... Minns inte... Jo hon halv mexikanska eller vad hon va, hon med fräknarna... Synd att de klippte henne så kort dock. Och hon som de inte klippte alls, de är mina 3 favoriter! Jävla väntan på avsnitten dock :D

2009-03-17 @ 16:24:54
URL: http://carolinamagnusson.blogg.se/
Postat av: Carolina

Heter den an ananas eller a ananas?

2009-03-17 @ 16:28:13
URL: http://carolinamagnusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0