Tennisplayers and golfers

Igår blev den sjukt spontan utgång med Vicki och hennes b-friend Angus. Hade inte alls tänkt haka på då jag trodde att jag skulle jobba morgonskiftet idag men så blev jag tillfrågad ett byte till kvällskift och tog det. Så jag bestämde mig för att möta upp dom ute efter jobbet. Tydligen var det något speciellt på Bamboo, man skulle vara dressad som antingen en tennisspelare eller en golfare. Jag hade verkligen kunnat gått inför det där men eftersom det var ganska oplanerat styrde jag bara knästrumpor, pannband och conversen.

Vicki och Angus däremot hade gått på för fullt och köpt en massa saker. Angus hade rosa pike och pullover till chinos, vita tygskor och så självklart, golfhandsken. Vicki körde på vit klockad kjol, vit pike och vit skärmkeps till de vita tennisskorna. Så söta så. Sjukt många som hade klätt ut sig rejält vilket var kul.

Kastade mig i en taxi efter att ha duschat och snabbsminkat mig och mötte upp dom där. Fick givetvis inte tag på dom eftersom inte ett enda ställe i Glasgow verkar ha någon mottagning. Hade råflyt dock och hittade dom på första dansgolvet. Efter det blev det några rundor i baren och en massa dans. Plus den obligatoriska allsången, så ja - fördomen stämmer. När en börjar sjunga, börjar alla andra sjunga. Dessa skottar...

Nu blir det ytterligare en spontanutgång med lillstrumpa Helena. See ya !

Kommentarer
Postat av: Siri Jost

en liten bild är det för mycket att begära? man blir ju rätt nyfiken förstår du..

men du, vi måste börja diskutera sommarens festival! detta är alvarliga saker...! peace

2009-03-11 @ 00:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0