Vackra vackra stad

Skulle egentligen inte jobba idag men så hade Umer, ägaren, glömt bort att han skulle på bröllop idag så vi fick byta så jag är ledig imorn istället. Hade en fin dag på jobbet med Gareth, gillar honom. Kul att jobba med och han är bra på att lära mig saker. Helena kom förbi när jag slutade så tog vi en kaffe i vårvädret. Tyvärr var det inte så soligt längre med varken blåst eller regn höll värmen kvar.

Känns sjukt att våren kommit så långt här och hemma har det precis snöat. Här i fina fina Glasgow har våren kommit med påskliljor och grönt gräs. Efter jobbet stack jag hem och städade både kök och vardagsrum så det är rent och fint när mina flatmates kommer hem. Hade fortfarande fin energi så jag bestämde mig för en promenad. Vi bor bara fem minuter från typ största parken här i Glasgow, Kelvingrove och gud, det är så vackert. Den sänker sig ner i en dal och när man är högt upp på kanterna ser man nästan över hela Glasgow.

Har inte riktigt kopplat hur stor den här staden är och vad långt den sträcker sig men idag såg man det, och vad vackert. Och i parken märkte man verkligen av våren. Hade inte finkameran med mig men knäppte några helt ok bilder med mobilen som får visa vad fint vi har det här.










Den lilla gråa klumpen i mitten av bilden lite högre upp är en ekorre. Fint.

Kommentarer
Postat av: mami

Jättefina bilder och blir grymt avundsjuk på hur långt våren kommit hos dig. Här ska bli sol och ganska varmt ett par dagar men sedan minus IGEN!!!



Nu tar vi kvällen, puss och godnatt

2009-03-15 @ 21:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0