Vad mycket så lite kan göra

Och nu pratar jag inte om att jag känner mig lite lagomt tipsy efter två Corona utan snarare om fina ord jag fick höra i torsdags. På min bakisdag. Det värmde gott. Först Sue. Vi pratade om vad bra det vore att ha ett jobb där man kunde shoppa hela dagarna. Personal shopper. Och det tyckte hon verkligen att jag kunde göra, jag som är så snygg och trendig. Vilket jag tackar och bugar för, för Sue är kanske en av de snyggast klädda tjejerna ( kan man skriva så ? ) jag sett i Glasgow, eller överhuvudtaget. She says I have the best clothes. Måste säga att jag gillar Sue. Mycket.

Sen var det en stammis på jobbet, en ganska snygg man i 25-30årsåldern som brukar komma in med datan och vill alltid ha en liten cappucino utan chokladtrams på. I en anständig kopp. Som en cappucino ska vara helt enkelt. I trsdags var han inte ens inne för en kaffe utan skulle hyra en film med vad jag tyvärr antar var hans flickvän. Trots detta tar han sig tiden att säga att jag gör the best cappucino in Glasgow. Jag fick ett sort fin över hela fejan och tackade glatt. Och hans svar ? No, thank you ! You got to love these Glaswegian people.

I'm so happy !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0