I've learnt my lesson


Efter mkt om och men är jag någorlunda blond igen ...


Eftersom jag är fattig student så tyckte jag att det var en tokbra idé att beställa tid för toppning och slingning hos en av Göteborgs många frisörskolor. Det var något både jag, mitt hår och min plånbok snart fick ångra. Kom dit imorse efter att ha längtat i en vecka på att få bort den fula utväxten. Helt ärligt, tror inte att eleven som slingade mitt hår hade gjort det förut.

Hon vävde ingenting, lämnade en två centimeter tjock remsa bak i nacken och snålade med färgen. Hennes kommentar när jag var klar var att den gulhet som  nu förgyllde ränderna i min hårbotten skulle gå bort efter ett par tvättar med silverschampoo. Det skulle även fläckarna där färgen läckt göra menade hon. Jag tjafsade och menade att så inte alls var fallet. Men hon gav sig inte och 590 spänn fattigare med tårar i ögonen sprang jag därifrån.

Letade reda på närmaste riktiga frisör som jag hört skulle vara bra och tjejen i kassan tog en titt på mitt hår och jag fick tid en timme senare. Hon gjorde det bästa av situationen men ville inte lägga i mer slingor utan ljusade upp min egna hårfärg för att göra skillnaden mindre markant. Kul när man ber att få hela håret med tunna, tunna slingor och det är cirka 1 cm mellan dom.

Så, 1100 kr fattigare och nu mycket nöjdare har jag lärt mig en läxa. Hade kostat mig precis lika mycket om jag gått till den riktiga frisören från början och jag hade sluppit en randig hårbotten. Det ser betydligt bättre ut efter Nina på Frisörcenter vid Domkyrkan hade jobbat med det och efter en tvätt eller två med silverschampoo är det perfekt.

Thank god. And thank you, Nina. Du är en ängel.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Jag hatar svaret att det går bort med silverschampoo. Det är en princip sak, går man till en frisör och bleker håret så ska man inte behöva rätta till färgen hemma på egen hand.

Det ser dock bra ut nu i alla fall, skönt :)

2009-10-01 @ 16:20:54
URL: http://carolinamagnusson.blogg.se/
Postat av: helena

fyfan, vissa borde inte bli frisörer.. vad hände med kunden har alltid rätt? speciellt på en FRISÖRSKOLA? shit. snygg är du iaf :D

2009-10-01 @ 16:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0