Autumns chilly days

Jag vinklar upp persiennen och trädet utanför har färgats blodrött. Kanske över natten, kanske är det så att jag inte sett det förut. Bakom, bortanför vägar och busshållplatser, lyser träden gröna. Daggen har lagt sig, jag sov lite för länge idag. Den har blåst bort, vinden har torkat löven torra. Jag vill sticka ut näsan genom fönstrets glipa och lukta på hösten. För ibland finns det inget som luktar bättre än så. Men just nu lockar värmen under täcket mer och tillsammans med SLAPPO kryper jag ner. Låtsas som om denna dagen inte behöver betyda mer. Inga måsten, inget plugg. Ingen verklighet. Jag ska ta ett kort, på mitt träd. Så ni får se vad som färgat hösten, och dess kyliga dagar, röd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0