Brunch

Maya, min söta lilla Maya, ska styra upp en riktigt frulle. Jag önskade pannkakor, Maya menar Stinas önskan min lag och stack ner till Champion Livs för att köpa ägg och mjölk. Själv sitter jag här och konstaterar bittert att det är mycket lättare att läsa bloggar än artiklar till skolan.

Ska man vara så duktig att man tar sig iväg till Kurs- och tidningsbiblioteket imorgon ? Tror det, kommer aldrig få något gjort här hemma.

Väntar och längtar, och väntar lite till på detta CSN-bidrag. Karin i min klass gav mig hopp  fredags då hon fått sin redan 24 timmar efter att hon studieförsäkrat fått sitt. Så jag gick med lätta, glada steg till Bankomaten. Men nej, 91 kr på kontot och inte ett CSN-bidrag så långt man kunde se. Håller tummar och tår att måndag blir min lyckodag. Mamma kan få sina pengar, sparkontot sina och sedan blir det mathandling. Sjukt bra.

Bye bye.


Kommentarer
Postat av: mami

Älskade gumsan - äntligen igång med bloggen!!! Har saknat den - det är ju alltid nå´t när vi inte kan ses eller pratas vid. P o K

2009-09-07 @ 08:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0