Drama in da hood

Satt som vanligt på vagnen hem och lusläste Metro, den enda nyhetstidningen som jag läser. Det har ju varit himla livat runt omkring här på Hisingen men jag och Maya har lugnt konstaterat att vårat område är ganska dött. Mest barnfamiljer och pensionärer.

Man har ju läst om massa bilbränder och annat, idag läste jag om ett trapphus som blivit bortsprängt. Lät ganska dramatiskt men var trots allt bara en liten notis så det verkade ju inte så allvarligt. På vägen hem sedan får jag ett mess från en kompis som hade hört på radion att det var på vår gata det hade hänt !

Nog för att vårat lilla betongblock här är ganska stort och gatan sjukt lång så vet man ju aldrig. Jag och Maya skrattade lite åt, för lite spännande är det ju. Och vi har varken hört ellet sett något.

Så, jag gillar vårt lilla hood, trots drama. Det livar ju till litet grann.

Nej, nu ska jag faktiskt ta tag i kragen och läsa dessa sidor. Blev ju helt plötsligt under kvällen sjukt intresserad av matlagning och städning, undrar vart det kom ifrån ?!

Back to bed.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0