My brain is full ... or dead

Jag orkar inte mer. Känns som om jag läser och läser men det är absolut inget som fastnar. Orkade absolut inte med mer plugg igår kväll. Så smart som jag är, ställde jag klockan på 7.00 och tänkte gå upp och läsa på lite om konflikten i Algeriet. Snoozade i nästan en timme och har nu spenderat en halvtimme med att skriva ihop tre meningar om bakgrunden till konflikten. Det går bara inte.

Klarar inte ens av att svara på min enda fråga jag fick i konfliktanalysen. Ska jag vara helt ärlig förstår jag inte ens frågan. Vadå, huvudsakligt innehåll ? Vad menas med innehåll ? Jo, det var en konflikt och det dog en massa människor. Gud, orkar inte men jag känner mig så sjukt dum.

Måste lösa det här. Vad tror ni är meningen med frågan:

Vilket är konfliktens huvudsakliga innehåll ? Är det möjligt att skilja mellan olika behov, positioner och intressen (materiella, värderingar, relationer etc) ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0