4:e dagen utan nikotin

Jag försöker sluta röka. Igen. Planen var att sluta efter nyår men då jag visste att jag inte skulle klara mig utan cigg i Glasgow så bestämde jag mig för att vänta tills efter den trippen. Och en resa och 9 paket senare så var det dags. Har nu inte rökt sedan i torsdags kväll och jag måste säga att det faktiskt inte är så jobbigt som jag trodde det skulle bli.

Sist jag slutade och faktiskt höll upp i 1 år och 8 månader så vet jag att jag grät tredje dagen. Men här sitter jag fyra dagar utan nikotin senare och har inte riktigt tänkt på det. Kommer på det ibland, och konstaterar helt enkelt att det inte är så farligt. Vill dock inte säga för mycket, det kanske blir värre. Har fortfarande inte tagit ställning till om jag ska hålla upp helt till helgen eller jag ska tillåta mig själv att feströka. Kommer det gå ? Är det därför det känns lugnt nu för att jag vet att jag kommer få röka till helgen ?

Ett ställningstagande jag måste besluta mig om helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0